Odpowiedz 
Tel.komórkowy
2010-12-07, 11:55 PM
Post: #1
Tel.komórkowy
Witam.
Kupiłem w salonie nowy aparat telefoniczny-komórkę. W domu po dokładnym obejrzeniu stwierdziłem, że ma lekko odkształconą klawiaturę. Nazajutrz chcąc wymienić wadliwy towar na wolny od wad udałem się do salonu gdzie dokonałem zakupu. Tam pracownik poinformował mnie, że może jedynie telefon przyjąć i odesłać z reklamacją do autoryzowanego dystrybutora.
Czy zaproponowano słuszne rozwiązanie ?
Czy w takim przypadku mogę(mam prawo) domagać się wymiany towaru na wolny od wad od ręki ?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Zacytuj ten post w odpowiedzi
2010-12-10, 01:57 PM
Post: #2
RE: Tel.komórkowy
Witam, przede wszystkim (zakładając, że jest Pan konsumentem w rozumieniu ustawy) przysługuje Panu roszczenie z tytułu niezgodności towaru z umową, jeżeli klawiatura faktycznie jest odkształcona to można przyjąć, iż towar jest niezgodny z umową, zatem przysługuje Panu prawo żądania nieodpłatnej naprawy lub nieodpłatnej wymiany na nowy. To roszczenie ma Pan bezpośrednio do sprzedawcy, więc jakiekolwiek odsyłanie Pana do "autoryzowanego dealera" jest niezgodne z prawem. Dealer, czy producent, mógł ewentualnie udzielić gwarancji, która jednak jest "dodatkiem" do roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową, gdyż te roszczenia wynikają wprost z ustawy.
Ma Pan pełne prawo domagać się wymiany towaru na wolny od wad, proszę zażądać tego na piśmie, powołując się na ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową. Szczegóły znajdzie Pan w naszym poradniku prawnym.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Zacytuj ten post w odpowiedzi
2010-12-10, 09:02 PM
Post: #3
RE: Tel.komórkowy
Witam.
Dziękuję za wyjaśnienie.
Roszczenie wymiany owszem zgłosiłem do sprzedawcy powołując się na niezgodność towaru z umową. Ten natomiast stwierdził, że w myśl obowiązującej ustawy owszem może przyjąć sprzęt do reklamacji i rozpatrzenia w ustawowym terminie. Nie może natomiast wymienić telefonu od ręki bo jak stwierdził był to towar już używany. Dodam, że moje użytkowanie polegało jednie na rozpakowaniu i po stwierdzaniu wady ponownym zapakowaniu.
Czy stanowisko sprzedawcy był słuszne?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Zacytuj ten post w odpowiedzi
2010-12-11, 03:49 PM
Post: #4
RE: Tel.komórkowy
Oczywiście,że niesłuszne. Proszę zgłosić na piśmie niezgodność towaru z umową. Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do tego pisma, jeżeli w tym czasie nie odpowie, będzie to równoznaczne z uznaniem Pana roszczenia.
Niestety, może być tak,że sprzedawca całkowicie zignoruje Pana pismo, a potem wszystkie następne, trzeba być gotowym w takiej sytuacji złożyć pozew do sądu, bo jeżeli faktycznie sprzedawca zignoruje Pana pismo z roszczeniem z tytułu niezgodności z umową, to szanse na wygraną będą bardzo duże.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Zacytuj ten post w odpowiedzi
Odpowiedz 


Skocz do: